„Tato práce je současnou parafrází na sochu svatého Leonarda, která se nacházela nedaleko v krajině, ale byla přemístěna do blízké obce Klentnice. Můj objekt tedy vznikl z pocitu absence tohoto prvku v krajině.
Motivem kráčející postavy jsem chtěl navázat nejen na časté světcovo historické zobrazování, ale v soše jsem tematizoval současnými prostředky i jeho atributy a patronství.
Svatý Leonard jako poutník, patron trpících, vězňů, nemocných, ale i dobytka v sobě ztělesňuje určitý ideál péče. Péče o člověka, zvířata, ale i krajinu. Toto environmentální téma, které dnes v naší společnosti silně rezonuje, je určitým spojujícím elementem mezi touto sochou a krajinou. Vinice a hospodaření v krajině pro mě spojuje tyto prvky nejen v péči a vytváření kulturní krajiny, ale i odvěké role člověka v ní.
Socha spojuje současnou a klasickou sochařskou metodu, kdy k pořizování objektu využívám 3D technologii, která nabízí nové možnosti nejen zobrazování, ale i uvažování o soše. Reálný výstup je pak tištěn na 3D tiskárně a frézován na robotickém rameni. Klasickou metodou je pak kopírování výsledku, jeho formování a odlévání do betonu.“
… o technice:
„Ve své práci (a i v této konkrétní) se zabývám 3D sochařstvím a jeho přesahem ve tvaru.
Zabývám se nedokonalostí ve skenování a v práci používám prvek náhody a chyby. Při samotném pořizování skenu, které vede k nedokonalosti, záměrně manipuluji s realitou už během procesu pořizování objektu, a ne až pomocí softwaru. Jde tedy o samotný proces zachycování, nejen o výsledný produkt.
Samotný skener používám spíše jako fotoaparát, který ovšem pracuje trojdimenzionálně. Skener zachytí objekt z jednoho určitého pohledu, který je vybrán s ohledem na okolní kompozici, ale částečný fragment reálnosti je vždy přiznán.“